Bu bütün döviz krizlerinin anası

29 Ekim 2008 Çarşamba

Bu yılın Nobel ödüllü Amerikalı iktisatçısı Prof. Paul Krugman, The New York Times gazetesindeki blogunda, ‘Bütün döviz krizlerinin anası’ başlıklı kısa yazısıyla dünyada yaşanan küresel krize farklı bir açıdan bakıyor.

Prof. Krugman yazısında şu görüşleri dile getiriyor:

‘Krizleri ben icat ettim’

“Döviz krizlerini ben icat ettim. Tabii kendisini değil ama modern akademik edebiyatta bu konudaki ilk makaleyi 1979’da ben yazdım. O günden bugüne de işler iyiydi.

Ancak şu anda olanları hiçbir zaman tahmin edemezdim. Bir zamanlar öğrencim olan şimdinin Morgan Stanley’de baş döviz analisti olan Stephen Jen’in yazdığı bir raporu okuyordum. Jen. Lehman Brothers’ın batışından bu yana Doğu Avrupa dahil tüm gelişmekte olan piyasalar dünyasında bir döviz krizinin açık işaretleri gördüğüne işaret ediyor ve “Bu kez bu bir Latin Amerika ya da Asya değil küresel kriz” diyor.

Bugüne kadar ABD finans sektörü krizin merkez üssüydü. Gelişmekte olan pazarların, varlıklarındaki ve ekonomilerindeki sert iniş nedeniyle önümüzdeki aylarda gelişen ülkelere de zarar verecek yeni merkez haline gelmesinden korkuyorum.

Bugün kendimi ‘Sevin, işler daha kötü olabilirdi’ denen adam gibi hissediyorum. O sevindi ve işler daha da kötü hale geldi’.

0 yorum:

Yorum Gönder

1-) Yorum yazarken imla kurallarına uyunuz ve küfür etmeyiniz.

2-) Yorum yazmak için, "Yorumlama Biçimi" bölümünden "Adı/URL" seçeneğine tıklayarak, adınızı ve URL (Varsa site adresinizi)'nizi yazınız ya da "Anonim" seçeneğine tıklayarak yorumunuzu "Adsız" olarak yazınız.

Yorumunuz için şimdiden teşekkür ederiz.

Abone Olursanız Haberiniz de Olur!

Aşağıdaki kutucuğa e-mail adresinizi yazıp gelecek olan onay linkine tıklayınız. Bu sayede en son borsa haberleri, borsa yorumları ve borsa tüyoları, e-mail adresinize gelecek.

|

Borsa-Tuyolari.Blogspot.Com

Bu sitede; başta Borsa Haberleri olmak üzere, ekonomi ile ilgili en son gelişmeleri bulabilirsiniz. Borsa Yorumları ve Borsa Tüyoları ile yatırımlarınız öncesi fikir edinebilir; Canlı Borsa bandı ile Hisse Senetlerini yakından takip edebilirsiniz. Bu site, yatırım danışmanlığı hizmeti vermemektedir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, bankalar ile kullanıcılar arasında imzalanan resmi bir sözleşme ile verilmektedir. Bu sitede, kişisel yorumlar da bulunabilir.
Bu blog, altyapısı Google tarafından sağlanan Blogger hizmetinden faydalanmaktadır.

Back to TOP